Bijzondere cv’s ter inspiratie – deel 5: het Slideshare-cv

Slidshare CVEen andere manier om jouw cv eruit te laten springen is door deze in Slideshare te plaatsen. Het grote voordeel van je cv op Slideshare is dat je hem op deze manier heel gemakkelijk via de social media kunt promoten.

Wat is Slideshare?
Slideshare is een website waarop je presentaties kunt delen. Dit kunnen PowerPoint-presentaties zijn, Word-bestanden, iWork-bestanden, pdf-bestanden  of videofilmpjes. Je kunt er daarbij voor kiezen dat de presentatie openbaar is of slechts door een beperkte groep bekeken kan worden. Net als de filmpjes van Youtube kun je Slideshare-presentaties op een andere (eigen) website plaatsen, bijvoorbeeld op je LinkedIn-profiel.

Je hebt je eigen account, waarop anderen je kunnen volgen of waarmee jij andere Slideshare-gebruikers kunt volgen. Slideshare is dus een sociaal medium.

Ik kwam het Slideshare-cv voor het eerst tegen bij één van mijn LinkedIn-connecties: Marty Suijkerbuijk. Hieronder volgt het interview dat ik met hem had over zijn Slideshare-cv; ter inspiratie en om van te leren.

INTERVIEW

Naar wat voor werk zocht je?
Ik was op zoek naar werk waar ik iets kan betekenen voor mensen, zoals hen ondersteunen, adviseren of iets leren. In mijn vrijwilligerswerk heb ik namelijk gemerkt dat daar mijn hart ligt.

Hoe lang ben je werkzoekende geweest voordat je je huidige baan had?
Ik ben vanaf begin 2010 tot april 2012 werkzoekende geweest. Vervolgens had ik een leuke baan, maar helaas geen het bedrijf in eind november 2012 op de fles. Gelukkig had ik meteen weer een nieuwe baan; sinds 1 december ben ik begonnen als praktijkbegeleider bij een bedrijf dat arbeidsgehandicapten aan passend werk helpt.

Hoe kwam je op het idee op om je cv Slideshare te zetten?
Een LinkedIn-connectie tipte mij om dit te doen.

Hoe heb je met Slideshare leren omgaan?
Ik heb het mezelf eigen gemaakt. Gewoon proberen.

Was het veel werk om het maken?
Door de juiste stappen te volgen was dit eigenlijk redelijk snel gebeurd.

Zijn er kosten aan verbonden?
Nee, niet als je voor de gratis account kiest.

Wat heb je gedaan om je Slideshare-cv te promoten?
Eigenlijk weinig tot niets, dat komt omdat ik op dit moment een baan heb. Toch vind ik het belangrijk dat mijn cv op mijn LinkedIn-profiel staat.

Maakte je gebruik van je Slideshare-cv als je op je vacature solliciteerde?
Nee.

Wat heeft het Slideshare-cv je opgeleverd?
Het heeft me zoals gezegd nog weinig opgeleverd, dat komt natuurlijk doordat ik zelf op dit moment niet actief aan het solliciteren ben.

Heb je profijt gehad van dit cv bij het krijgen of vinden van je baan?
Nee, dit was ook niet nodig.

Is er nog iets wat je wil laten weten m.b.t. Slideshare? 
Ik heb Slideshare dus ontdekt bij het plaatsen van een cv-filmpje. Hierop heb ik wel altijd positieve reacties ontvangen.

Heb je tips voor werkzoekenden die Slideshare willen gebruiken bij het vinden van een nieuwe baan?
Elke mogelijkheden aangrijpen om je op een andere manier te presenteren. Dus out-of-the-box denken.

Slideshare-CV Marty Suijkerbuijk

Slideshare-cv van Marty Suijkerbuijk

Meer informatie

Andere bijzondere CV’s

Trackbacks/Pingbacks

  1. Slideshare CV | Social Media Tips - 02/20/2013

    […] Bijzondere CV’s ter inspiratie – deel 5: het Slideshare-CV. […]

Laat een reactie achter

Joyce Dunnewold

Hier lees je alles wat je wilt weten over Office, met name voor secretaresses.

De Levende Sollicitatiegids

Wijst je de kortste route naar jouw volgende baan!

Mijn 50 plus ervaringen

de wereld van een 50 plusser

BlauwStaete

Projectontwikkeling sociale woningbouw en duurzame energieconcepten

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

