Bijzondere cv’s ter inspiratie – deel 7: het grafisch-vormgegeven cv

CV communicatieadviseur communicatiemedewerkerHoe zorg je er als sollicitant voor dat jouw cv er op een positieve manier uitspringt en daardoor op de juiste stapel belandt? Uiteraard moet je cv goed verzorgd zijn; slecht verzorgde cv’s maken bij de meeste vacatures sowieso geen schijn van kans. Maar alleen ‘goed verzorgd’ is vaak niet voldoende; je cv maakt meer kans geselecteerd te worden als hij qua vormgeving opvalt.

Als je een beetje handig bent met de computer kun je zo’n cv helemaal zelf vormgeven, zoals Erika Baltes bijvoorbeeld gedaan heeft.

Het mooiste is natuurlijk een cv, voor jou op maat ontworpen door een grafisch vormgever. Ik heb zelf zo’n cv. Dat cv kreeg ik min of meer in mijn schoot geworpen.

Buitenkansje
Een paar weken geleden ontving ik via LinkedIn het volgende bericht:

Beste Femke, 

Jouw Linkedin pagina is deze erg indrukwekkend en toont een rijk arbeidsverleden. Vooral door je professionele voorkomen en positieve uitstraling wil ik je graag een aanbieding doen.  Met veel plezier zou ik geheel kosteloos hetCV voor je willen maken. Het enige wat hier tegenover staat is dat je op Linkedin vermeldt dat je een nieuw CV hebt en deze vervolgens ook op Linkedin plaatst.”

Wouw, zo’n mooie aanbieding laat ik natuurlijk niet schieten. Ik heb daarom gelijk contact opgenomen met de schrijver van dit bericht; hoofd grafisch-vormgeving van ‘het CV’, een bedrijf dat grafisch-vormgegeven cv’s maakt.

Via de website van ‘hetCV’ heb ik mijn standaard cv geüpload. Vervolgens werd ik op een afgesproken tijdstip gebeld door de grafisch vormgever en heb ik met doorgesproken wat ik allemaal op mijn nieuwe cv wilde.

Als snel ontving ik per mail het eerste concept, waarvan ik kon aangeven wat ik anders wilde. Zo hebben wij een paar keer heen en weer gemaild, totdat het cv helemaal naar mijn zin was. Ik heb hem vervolgens als pdf- en als jpeg-bestand en geprint op fotopapier ontvangen.

Conform de afspraak met ‘hetCV’ staat mijn grafisch-vormgegeven cv nu te pronken op mijn LinkedIn-profiel. Hoe ik hem daar gekregen heb lees je in mijn blog ‘Je cv op LinkedIn plaatsen‘.

Wat vinden selecteurs van mijn cv?
De hamvraag is nu natuurlijk: ‘Kan ik met dit cv solliciteren? Komt het op de juiste stapel?’. Deze vraag heb ik voorgelegd aan mensen in mijn netwerk, die beroepshalve cv’s selecteren. Ik ontving de onderstaande reacties.

Wat betreft jouw cv: ik kan geen opmerkingen bedenken, hij is volledig en overzichtelijk. Mijn collega heb ik ook nog even gevraagd en wat denk je – ook zij vindt het een prima cv. Je wekt (ben  je natuurlijk ook) een deskundig en betrouwbaar partner te zijn.

Wij zetten de inhoud van cv’s over in onze eigen lay-out, dus voor ons heeft een mooie vormgeving geen meerwaarde. Als hij maar overzichtelijk is, en dat is deze.

“Voor mij is vooral belangrijk dat een cv overzichtelijk is en dat is deze zeer zeker. Prima cv, niks mis mee.”

Je hebt een prachtig vormgegeven cv. Als je jezelf op deze manier presenteert spring je er echt uit. Je cv is kleurrijk en to the point. Ik zou je met dit cv zeker selecteren.

Wat kost het?
Je CV laten vormgeven door het CV kost €139,95, dit is inclusief een persoonlijk intake-gesprek en een correctieronde.

Mijn andere blogs over cv’s

CV communicatieadviseur communicatiemedewerker

3 comments on “Bijzondere cv’s ter inspiratie – deel 7: het grafisch-vormgegeven cv

  1. Robin
    03/11/2013 at 18:18 #

    Hele mooie lay-out, met welk programma/hoe heb je de grafiek gemaakt?

  2. Femke berends
    03/11/2013 at 22:33 #

    Robin, dank je wel voor je compliment. Mijn cv is vormgegeven door ‘hetCV’ en ik weet niet welk programma dit bedrijf heeft gebruikt om de grafiek te maken.

  3. Lesly
    09/22/2013 at 20:38 #

    Ook bij Studio Phunc kan je je CV laten vormgeven. Betaalbaar in tegenstelling tot hetCV en zelf kiezen uit verschillende ontwerpen.

    http://www.studiophunc.nl/cv-op-maat/

Laat een reactie achter

Joyce Dunnewold

Hier lees je alles wat je wilt weten over Office, met name voor secretaresses.

De Levende Sollicitatiegids

Wijst je de kortste route naar jouw volgende baan!

Mijn 50 plus ervaringen

de wereld van een 50 plusser

BlauwStaete

Projectontwikkeling sociale woningbouw en duurzame energieconcepten

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

